top of page
Vriendelijk gesprek

Klachtenreglement

Ben je het ergens niet mee eens? Dan kan je een klacht indienen. Hoe doe je dat?

Stap 1: Maak je klacht kenbaar aan je bewindvoerder

Je kan een officiële klacht bij ons indienen door een e-mail sturen of een brief per post.

De bewindvoerder zal daar zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 6 weken) op reageren. Indien de bewindvoerder dat nodig acht, zal er een gesprek plaatsvinden.  

Is jouw klacht naar wens afgehandeld en heb je verder geen klachten, dan is jouw klacht afgehandeld bij de bewindvoerder. 

​

Voor de volledige klachtenreglement van NPB Bewind kun je een email sturen naar: info@npbbewind.nl

​

Ben je het niet eens met de wijze waarop de klacht is afgehandeld of niet binnen een redelijke termijn van 6 weken is afgehandeld, dan kun je een klacht indienen bij Horus.

Stap 2: Klacht indienen bij Horus 

Ben je het niet eens met de reactie of oplossing van de bewindvoerder?

Er is dat een mogelijkheid om de klacht voor te leggen aan de geschillencommissie van Horus.

Horus is de branchevereniging voor bewindvoerders. De klachtenregeling van Horus treft u aan op de website van Horus: 

 

https://www.horus.nl/media/1257/klachtenreglement.pdf

​

Ben je het niet eens met de reactie of oplossing van Horus? 

Tot slot kan je een klacht indienen bij de kantonrechter. 

Stap 3: 

De kantonrechter is degene aan wie een  bewindvoerder verantwoording af moet leggen.

De kantonrechter zal de klacht onderzoeken en indien nodig een zitting plannen om hoor en wederhoor te plegen bij zowel de cliënt als de bewindvoerder.

​

Vraag ons om meer informatie over het indienen van een klacht bij de kantonrechter. 

bottom of page